Poznaj przydatne szkolenia dla pracowników

Szkolenia pracownicze, to doskonały sposób na podniesienie kompetencji pracowników danej firmy. Charakter szkolenia może być różny i zależny od naszych potrzeb. Zatem jaki rodzaj szkolenia najlepiej sprawdzi się w miejscu pracy?

Samemu czy z pomocą eksperta?

Jeśli jesteśmy pewni swojej wiedzy i umiejętności, to szkolenie dla swoich pracowników możemy przeprowadzić sami. W sytuacji odwrotnej, w której wiemy, że nie będziemy w stanie w należyty sposób przekazać wiedzy swoim podwładnym, lepiej skorzystajmy z pomocy eksperta. Wówczas będziemy mieć pewność, że dane szkolenie przyniesie zadowalający efekt. Przeprowadzając szkolenie wewnątrz firmy, warto przemyśleć kwestię tego, czy nie mógłby je poprowadzić pracownik z dużym doświadczeniem i o sporych umiejętnościach. Jest to działanie zdecydowanie bardziej ekonomicznie, w porównaniu do organizacji szkolenia z pomocą eksperta.

Dopasuj rodzaj szkolenia do swoich potrzeb

Decydując się na organizację szkolenia dla swoich pracowników, możemy im zaproponować 4 rodzaje kursów.

  1. Szkolenie zawodowe – jedno z najpopularniejszych szkoleń organizowanych w danym miejscu pracy. Szczególnie przydatne dla pracowników z małym doświadczeniem i stażem pracy. Ich cel? Wzrost kompetencji pracownika i poprawa jego wydajności.
  2. Szkolenia menedżerskie – doskonale sprawdzają się w przypadku osób, które zarządzają daną grupą pracowników. Podczas szkolenia, menadżerowie nabywają umiejętność nie tylko lepszego zarządzania zespołem pracowniczym, ale również uczą się tworzenia przyjaznej atmosfery wśród grupy swoich podwładnych.
  3. Szkolenia z kompetencji miękkich – niezwykle przydatny kurs, który pozwala pracownikowi zdobyć umiejętność radzenia sobie w sytuacjach problemowych czy stresujących. Takie szkolenie konieczne jest w firmach, gdzie pracownik ma ciągły kontakt z klientem.
  4. Szkolenia dla handlowców – osoba pracująca na stanowisku handlowca musi posiadać nie tylko sporą wiedzę sprzedażową, ale również powinna umieć radzić sobie w rozmowach z klientem. Takie szkolenie pozwoli jej rozwinąć wszystkie te umiejętności.
  5. Szkolenia językowe – tego typu szkolenie, jakie oferuje pracodawca swoim podwładnym, to okazja dla nich na poszerzenie swoich umiejętności językowych. Obecnie znajomość języków obcych jest wymagana praktycznie w każdym zawodzie, dlatego tak ważne jest, aby takie szkolenie posiadać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *