Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Wiele firm właściwie z każdej branży prowadzi swojego bloga. Jednak wciąż znaleźć możemy marki, które nie zdecydowały się na podjęcie tego rodzaju działań promocyjnych. Czy warto prowadzić firmowego bloga? Jakich efektów w związku z tym możemy się spodziewać? Odpowiadamy, przedstawiając zalety, które przynosi firmowy blog!

Co sprawia, że rośnie popularność blogów firmowych?

Odpowiedź jest bardzo prosta: to zapotrzebowanie internautów na różnego rodzaju wiedzę i informacje sprawia, że poszukują odpowiedzi za sprawą najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie: Google. Kilka milionów w ciągu jednej minuty – tyle zapytań muszą obsłużyć roboty kalifornijskiego giganta. Nic więc dziwnego, że algorytmy promują treści, które w znaczny sposób udzielają odpowiedzi na pytania internautów. Dlatego firmowy blog to absolutny must have każdej mierzącej wysoko organizacji.

Szukasz firmy, która pomoże Ci poprowadzić firmowego bloga? Skorzystaj z usług INTLE! Wejdź na https://intle.pl i skontaktuj się z fachowcami!

Kreujesz się na eksperta

To pierwszy istotny powód, dla którego warto rozpocząć firmowe blogowanie. Internauci uzyskując odpowiedzi na swoje problemy wiedzą, że firma jest w stanie im pomóc. Jeśli do rozwiązania problemów potrzeba jakiś specjalnych narzędzi lub produktów, a oferuje je właśnie Twój sklep – wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że internauta kupi je właśnie od Ciebie. W prowadzeniu bloga firmowego może Ci pomóc agencja interaktywna. Kraków, Wrocław, Warszawa czy inne większa miasta są siedzibami tego typu firm.

Linkujesz do własnych produktów

W każdym z artykułów blogowych możesz w treści zaproponować odnośniki do produktów, które będą rozwiązaniem problemów internauty. W ten sposób napędzasz widoczność swojego sklepu, co przełoży się na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Utrzymanie wysokiej pozycji

Regularna aktywność, wartościowa treść na blogu, linkowanie wewnętrzne – to wszystko sprawia, że roboty Google’a chętniej będą przesuwać Twoją witrynę na szczyt wyszukiwań. Dzięki temu klienci jeszcze chętniej będą zaglądać właśnie na nią!

Budowanie komunikacji z klientami

Obok wskazania, że markę łączy grono ekspertów, to firmowy blog jest okazją do pokazania ludzkiej twarzy specjalistów. Gdy biorą aktywny udział w komunikacji z klientami, odpowiadając na komentarze, wyjaśniając ewentualne wątpliwości, pokazują, że odbiorcy są dla nich ważni i chcą poświęcać im czas. Internauci to widzą i wiedzą, że mogą zawsze liczyć na informację zwrotną, nawet jeśli czasem będzie to krytyczny, ale merytoryczny komentarz.

Codzienne życie marki

Na blogu warto pokazać także codzienność firmy. Pracę nad zleceniami dla poszczególnych klientów, ale także małe radości, jak awanse, ukończone szkolenia czy wyjazdy integracyjne. Pomoże to w wypracowaniu pozytywnego wizerunku firmy, także dla potencjalnych kandydatów!

Szansa na zdobycie kontaktu

Jeśli odbiorcę zaciekawią treści, które umieszczasz na swoim blogu, może być on chętny, by zapisać się do Twojego newslettera. W ten sposób zagwarantujesz sobie, że w czasach nieustannego “nękania” przekazami reklamowymi przesyłanymi na skrzynkę mailową, klient otworzy Twojego maila i zapozna się z nim.

Jak widać, blog firmowy jest doskonałą inwestycją. Choć wymaga poświęcenia czasu przez dział marketingu, to warto zdecydować się na ten rodzaj promocji w internecie, ponieważ zyski są warte pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *