Real Time Marketing – dlaczego warto go robić?

Real Time Marketing, a więc strategia marketingowa realizowana tu i teraz: pełna możliwości, innowacyjna, mogąca w jednej chwili sprawić, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna – brzmi pięknie? Wszystko jest możliwe, jednak konieczny jest do tego ciągły monitoring internetu, kanałów social media, tego co dzieje się wokół nas, a przede wszystkim umiejętność wykorzystania nadarzającej się okazji, co wcale takie proste nie jest…

Real Time Marketing – co to takiego?

Dla tych, którzy nie zetknęli się z pojęciem Real Time Marketingu (RTM), krótka definicja:

Real Time Marketing to jedna z taktyk marketingowych, której nadrzędną zasadą jest przejęcie przez daną markę i dopasowanie do jej potrzeb oraz profilu działalności newsa oraz odpowiednia reakcja na niego. Kluczowe znaczenie ma tutaj refleks (reakcja musi być szybka) oraz kreatywność (reakcja  musi nawiązywać do newsa, w sposób ciekawy i niebanalny). RTM marketing ma duży wpływ na zwiększenie intensywności zaangażowania użytkowników np. w social mediach. Jest to działanie bezpośrednio kojarzone także z Performance Marketing.

Co można zyskać dzięki wykorzystaniu RTM i dlaczego?

Real Time Marketing daje nam wiele możliwości i korzyści. Jakich? Dzięki RTM możemy m.in.:

Budować i poszerzać zasięg naszej marki

RTM marekting odgrywa szczególną rolę w social mediach, co sprawia, że trafna reklama wykorzystująca właśnie tę taktykę marketingową ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców m.in. poprzez udostępniania. Koszty takiej akcji marketingowej mogą być stosunkowo niskie, za to szybkie rozprzestrzenianie się reklamy w sieci może sprawić, że dotrze ona do naprawdę sporej ilości użytkowników. Tego typu marketing generuje interakcje między użytkownikami, a firmą, co oczywiście przyczynia się do zwiększenia świadomości istnienia marki, w o wiele większym stopniu niż zwykły wpis czy reklama nieodnosząca się do aktualnych wydarzeń.

Generować większe zyski

Jeżeli uda nam się stworzyć reklamę, będącą trafną reakcją na newsa, to możemy przy zerowym lub niewielkim koszcie dotrzeć do setek tysięcy osób i potencjalnych klientów (o czym piszemy więcej w artykule http://www.studioszkolen.pl/2020/10/21/sposoby-na-trafienie-do-potencjalnych-klientow-w-sieci/), którzy być może pod wpływem pozytywnych emocji zdecydują się na zakup naszych produktów czy skorzystanie z naszych usług.

Zyskać pozytywny wizerunek marki

Sprytne, dowcipne i nietuzinkowe wykorzystanie bieżących wydarzeń na potrzeby marketingu, sprawia, że użytkownicy postrzegają daną markę pozytywnie. Ludzie lubią trafne uwagi dotyczące spraw bieżących: jeżeli uda Ci się sprawić, że Twoja reklama będzie odpowiedzią na takie oczekiwania, to możesz być pewny, że zostaniesz zapamiętany, co sprawia, że szansa na to, iż użytkownik zdecyduje się, jeżeli nie teraz, to w przyszłości skorzystać z Twojej oferty znacznie rośnie.

Zażegnać kryzys wizerunkowy

Real Time Management pozwala nam w sposób szybki reagować na kryzysy np. negatywny komentarz, który pojawia się na naszym profilu w social mediach. Celna reakcja może sprawić, że nawet z trudnej sytuacji firma ma szansę wyjść z „podniesioną głową”. Dobrym przykładem jest mBank, który zaliczył wpadkę testując powiadomienia typu push na środowisku produkcyjnym powodując tym niemałe zamieszanie, z którego jednak dzięki swoim świetnym marketerom udało się mu wyjść obronną ręką, głównie poprzez zachowanie dystansu do siebie i swoich błędów. Zainteresowani całą sytuacją mogą wpisać w internecie hasło” RTM mBank” i zapoznać się dokładnie z całą sytuacją, do czego zachęcamy, bo można się wiele od marketingowców tej firmy nauczyć.

Twój cel to celny strzał!

Real Time Management to nic innego jak strzały kierowane w to, co obecnie dzieje się wokół nas. Tak jak w grze – strzały te mogą być celne lub nie. Jeżeli dobrze trafisz, możesz sprawić, że w jednym dniu Twoją firmę poznają setki lub setki tysięcy użytkowników, jeżeli nie trafisz – Twoja reklama przejdzie bez echa lub co gorsza, popsuje Twój wizerunek (aby tego uniknąć, pamiętaj o złotej zasadzie: nie mieszaj się w tematy kontrowersyjne takie jak religia i polityka, jeżeli Twoja branża nie jest związana z tymi obszarami).

Działania marketingowe „real time” w większości przypadków nie są możliwe do przewidzenia, dlatego jeżeli chcesz stworzyć coś, co odniesie sukces, musisz cały czas na bieżąco śledzić aktualne wydarzenia i reagować natychmiast – czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *