Strategia marketingowa we współczesnych czasach musi obejmować działania w social media. Jak zagwarantować sobie sukces na rynku i zostawić konkurencję daleko w tyle? Jak prowadzić fanpage na Facebooku czy Instagramie? Dowiedz się z naszego artykułu, a Twój sklep z meblami zawojuje serca konsumentów!
Jak prowadzić social media sklepu?
Branża meblarska to jedna z najważniejszych sektorów polskiej gospodarki. W przebiciu się mogą nam pomóc właśnie social media – jak prowadzić skuteczną komunikację? Aby przebić się przez marketing konkurencji kluczowa jest kompleksowo opracowana strategia marketingowa: https://intle.pl/czym-jest-strategia-marketingowa. Zanim rozpoczniesz działania na Facebooku, Instagramie czy Pintereście wszystko musisz zaplanować i tego planu się trzymać. W opracowaniu strategii marketingowej może Ci pomóc agencja interaktywna. To rodzaj agencji marketingowej – zajmuje się ona promocją firm w Internecie. Jej działania obejmują także media społecznościowe – załoga agencji dobrze wie jak prowadzić fanpage firmowy lub profil na Instagramie.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Posty angażujące społeczność
Kreowanie marki lubianej przez konsumentów nie sprowadza się do zwykłego pokazywania produktów na fanpage’u. Jak prowadzić fanpage firmowy, by miało to sens? Tworzenie postów angażujących odbiorców oznacza, że treści będą zachęcać ich do komunikacji. Pytania o opinię, ciekawostki z branży meblarskiej – przede wszystkim zza kulis Twojej działalności – Insta Stories z ankietami – to jest to!
Social media – jak prowadzić? Pamiętaj, że media społecznościowe służą użytkownikom przede wszystkim dla rozrywki. Nie wchodzą na Facebooka by czytać długie elaboraty o wyższości jesionu nad dębiną. Zamiast tego wolą ankiety typu this or that – pozwól im wybrać z dwóch zdjęć Twoich produktów to, które bardziej im się podoba – jesionowy czy dębowy?
Komunikacja w social media musi być oczywiście dopasowana do charakteru marki i grupy docelowej. Angażujący charakter treści to jednakowoż zasada uniwersalna. Jeżeli tworzenie takich postów zajmuje Ci zbyt dużo czasu, z pomocą oczywiście przychodzi agencja interaktywna: https://intle.pl. Ważna jest przecież także częstotliwość publikacji, gwarantująca regularne przypominanie odbiorcom o marce!
Social media – jak prowadzić? Grafika w branży meblarskiej
Przede wszystkim zdjęcia Twoich produktów muszą być najwyższej jakości. Strategia marketingowa powinna obejmować profesjonalną sesję fotograficzną i obrobienie zdjęć przez znającego się na rzeczy grafika. Tworzeniem grafik również może zająć się agencja interaktywna.
Jak prowadzić social media w biznesie, gdzie liczy się nie tylko estetyka ale i fizyczny komfort? Fanpage branży meblarskiej aż się prosi o wykorzystanie marketingu sensorycznego. Firmowe profile nie są marketem meblarskim – tutaj nie można dotknąć produktów aby upewnić się co do miękkości tapicerki. Nie oznacza to jednak, że odbiorcy nie mogą jej poczuć! Sprzedając sofę do przytulnego wnętrza, bardziej korzystne niż prezentowanie jej w chłodnym świetle lampy fotograficznej będzie stworzenie klimatycznej aranżacji. Niedbale rzucony, na pierwszy rzut oka bardzo miękki koc i kubek z mocno parującą herbatą budzą pozytywne skojarzenia, przemawiając do zmysłu dotyku i węchu.

Jak prowadzić fanpage w social mediach? Facebook, Instagram i Pinterest jest pełny pięknych zdjęć, które nie przyciągają uwagi odbiorcy na dłużej niż kilka sekund. Prostego piękna w mediach społecznościowych jest po prostu za dużo. Zdjęcie powinno być oprawione szablonem, a napisy na nim przykuwać wzrok atrakcyjnym fontem. Jaki font wybrać? Rozsądnie dopasowany do charakteru produktów. Jeśli sprzedajesz luksusowe wyposażenie i takie widnieje na zdjęciu, użycie zabawnego fontu może i przyciągnie uwagę, ale będzie zaburzało harmonię posta.
Pamiętaj, że komunikacja wizualna musi być spójna estetycznie – to ważne szczególnie na Instagramie i Pintereście, gdzie posty pokazywane są jako kafelki. Treść wyłamująca się z przyjętego założenia estetycznego będzie wyglądała jak czarna plama na śnieżnobiałej ścianie.
Social media – jak prowadzić by przyciągać faktycznych klientów? Komunikacja wizualna powinna opierać się na barwach marki. Jeżeli logo jest czarno-zielone, niech takie będą także szablony do grafik na Instagramie oraz grafiki wykorzystywanej na Facebooku i Pintereście. Grafika dzięki takim detalom będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką. Cała komunikacja wizualna w mediach społecznościowych musi rzecz jasna uwzględniać psychologię kolorów, z czym już zetknąłeś się przy projekcie strony sklepu.
Strategia marketingowa, angażowanie użytkowników i dbanie o każdy szczegół komunikacji wizualnej to podstawa w mediach społecznościowych firmy. Ich prowadzenie nie jest proste – w razie wątpliwości z pomocą przychodzi agencja interaktywna. Skorzystanie z jej usług to pewna inwestycja w sukces biznesu internetowego – oni wiedzą najlepiej jak prowadzić social media firmy!
Co to jest Real Time Marketing? Cenna broń w social mediach! Dowiedz się nieco na jego temat: http://www.studioszkolen.pl/2021/03/24/real-time-marketing-dlaczego-warto-go-robic/.