studioszkolen.pl
studioszkolen.pl > Artykuły > Menedżer reklam na Facebooku – co to jest i jak używać?

Menedżer reklam na Facebooku – co to jest i jak używać?

Menedżer reklam na Facebooku – co to jest i jak używać?

W erze dynamicznych strategii marketingowych online Menedżer reklam na Facebooku wyrasta na kluczowe narzędzie dla firm i przedsiębiorców pragnących skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Platforma oferuje nie tylko możliwość tworzenia atrakcyjnych kampanii reklamowych, ale także precyzyjne narzędzia targetowania, pozwalające zaprezentować się konkretnym odbiorcom. Dlatego w tym artykule zgłębimy różnorodne aspekty Menedżera reklam na Facebooku, analizując, jakie korzyści oferuje dla rozwoju marki oraz jak skutecznie w pełni wykorzystać jego możliwości. Odkryj, dlaczego ta platforma staje się nieodzownym narzędziem w arsenale marketingowym współczesnych przedsiębiorstw i sprawdź, czemu reklama na Facebooku powinna stać się codziennością Twojego biznesu.

Co to jest Menedżer reklam?

Menedżer reklam na Facebooku to miejsce, w którym reklamodawcy mogą tworzyć, zarządzać, monitorować i optymalizować kampanie reklamowe. Jest częścią Business Managera na Facebooku, czyli przestrzeni będącej firmowym centrum dowodzenia Twojego biznesu w mediach społecznościowych. Menedżer reklam daje duże możliwości i obejmuje różne produkty Meta, czyli przede wszystkim Facebooka i Instagrama – możesz jednak pokazywać reklamy także w Messengerze czy kierować swoich odbiorców do WhatsAppa.

W Menedżerze reklam będziesz prowadził wszystkie działania związane z promowaniem swojej marki. Oznacza to, że będziesz mógł zrezygnować z korzystania z przycisku „Promuj post”, jeśli do tej pory go używałeś. Otrzymasz jednocześnie dostęp do szerszych statystyk i możliwości targetowania, które nie są dostępne na prywatnym koncie reklamowym.

Struktura Menedżera reklamowego składa się z trzech elementów: kampanii, zestawu reklam i reklamy. W pierwszym z nich wybierasz cel, np. aktywność, sprzedaż czy rozpoznawalność. Drugi to miejsce, w którym określasz budżet, datę rozpoczęcia i ewentualnie zakończenia wyświetlenia zestawu, grupę docelową i umiejscowienia reklam. W trzecim tworzysz reklamy, dobierając odpowiedni format (np. karuzela, kolekcja lub film), dodając kreację i pisząc tekst.

Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego! Menedżer reklamowy jest bardzo intuicyjny i gdy tylko zapamiętasz, gdzie znajdują się poszczególne funkcje i najważniejsze ustawienia, korzystanie z niego będzie naprawdę prostym zadaniem.

Jakie korzyści daje posiadanie Menedżera reklam?

Menedżer reklam Facebook może przynieść Twojemu biznesowi wiele korzyści. Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad jego założeniem, najwyższa pora je poznać!

  1. Dzięki Menedżerowi reklam możesz korzystać ze wszystkich dostępnych celów reklamowych. Jeśli wybierasz niebieski przycisk promowania posta na Facebooku czy Instagramie, ograniczasz w tej sposób swoje możliwości i zmniejszasz swoje szanse na osiągnięcie wyników, na jakich Ci zależy.
  2. Menedżer reklam daje Ci szerokie możliwości targetowania tworzonych reklam. Możesz dopasowywać odbiorców według zainteresowań i zachowań, ale także tworzyć grupy niestandardowe, w których znajdą się np. osoby odwiedzające Twoją stronę internetową, wykazujące aktywność pod postami czy oglądające określoną część Twojego filmu.
  3. Tworząc reklamę w Menedżerze reklam, możesz określić gdzie będzie wyświetlana. Przykładowo zależy Ci wyłącznie na reklamie w relacji na Instagramie? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby uruchomić taki zestaw reklam!
  4. Posiadanie Menedżera reklam może pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo Twoich profili w social mediach. Jak już wspomniałam, jest on jedną z części Facebook Business Managera, dzięki czemu zyskasz dostęp do zaawansowanej pomocy dla firm i reklamodawców.
  5. Otrzymasz dostęp do statystyk reklam, dzięki czemu będziesz mógł dokładnie je optymalizować. W Menedżerze reklam będą czekać na Ciebie różnorodne parametry, co pozwoli Ci ocenić, czy wyniki są dla Ciebie zadowalające, czy pora na zmiany, czy może to już etap, na którym warto przemyśleć skalowanie budżetu.
  6. W Menedżerze reklam przeprowadzisz testy A/B, aby wytypować reklamy przynoszące najlepsze wyniki. To doskonałe narzędzie, z którym promocja stanie się łatwiejsza.
mężczyzna obsługujący menedżer reklam Facebooka
Dzięki Menedżerowi reklam możesz znacząco poprawić wyniki swojej marki w social mediach – zyskasz dostęp do funkcji niedostępnych przy klasycznym promowaniu postów.

Jak założyć Menedżera reklam?

Menedżer reklam zakłada się w Menedżerze firmowym, który jest nadrzędny w stosunku do niego. Wystarczy, że ręcznie przejdziesz do „Ustawień firmowych” lub klikniesz w ten link https://business.facebook.com/settings/. Następnie musisz odnaleźć przycisk „Konta reklamowe” w menu bocznym – znajduje się w zakładce głównej „Konta”. Wybierz niebieski button „Dodaj” i później „Utwórz nowe konto reklamowe”.

Zostaniesz poproszony o wpisanie nazwy konta reklamowego, wybranie strefy czasowej oraz waluty. To ważne elementy, więc koniecznie sprawdź ich poprawność. Nazwa może być dowolna – ważne, aby pozwalała Ci na szybką identyfikację konta. Nie musi to być oficjalna nazwa Twojej firmy. Kolejnym krokiem jest wybór, czy będziesz używać konta reklamowego w imieniu swojej firmy czy innej. Druga opcja będzie istotna przede wszystkim w przypadku agencji reklamowych.

I gotowe! Twój Menedżer reklamowy jest już aktywny. Pozostają Ci jeszcze dwa istotne zadania. Musisz uzupełnić dane firmy bezpośrednio na koncie reklamowym – to one znajdą się na fakturach. Zrób to przed uruchomieniem pierwszej reklamy, gdyż początkowo Facebook będzie pobierał od Ciebie małe kwoty, aby sprawdzić Twoją wypłacalność. W takiej sytuacji na Twoim koncie może szybko pojawić się faktura bez Twoich danych firmowych. Druga rzecz, o której musisz pamiętać, to dodanie do konta metody płatności. Obie czynności wykonasz w zakładce „Rozliczenia i płatności” w Menedżerze reklam.

Jak wejść w Menedżera reklam?

Do Menedżera reklam możesz przejść na kilka sposobów. Pierwszy z nich to rozwinięcie menu w Facebook Business Managerze, które ukryte jest u góry po lewej stronie. Kliknij trzy poziome kreseczki i wybierz Menedżera reklam. Drugi sposób to wyszukanie go na stronie głównej Facebooka w menu po lewej stronie. Znajdziesz tam najważniejsze skróty. Ostatnia metoda to zapisanie i korzystanie z linku bezpośredniego: https://adsmanager.facebook.com/adsmanager/.

Jak tworzyć reklamy? Obsługa Menedżera reklam

Wiesz już, że struktura Menedżera reklam obejmuje kampanię, zestaw reklam oraz reklamę. Kampania zawsze jest jedna i w niej wybierasz cel. Każda kampania może zawierać w sobie jeden lub wiele zestawów. Podobnie sytuacja wygląda z reklamami – może być więcej niż jedna.

Tworzenie kampanii

Tworzenie reklamy zaczyna się od dodania kampanii. Musisz wybrać jeden z dostępnych celów reklamowych. Czy mają one duże znaczenie? Ogromne! Po pierwsze, pozwalają Ci docierać do osób, które według algorytmy Facebooka najczęściej wykonują pożądaną przez Ciebie akcję. Po drugie, wyniki skupiają się na zadaniu do wykonania w danym celu.

Jeśli więc przykładowo zależy Ci na sprzedaży, stwórz kampanię z takim właśnie celem. Dzięki temu Facebook wybierze z Twojej grupy docelowej osoby, które często dokonują zakupów. Będziesz mógł monitorować liczbę konwersji, ich wartość oraz ROAS. Algorytm skupi się na pozyskiwaniu dla Ciebie wyników, na których Ci zależy, jak najniższym kosztem.

Tworzenie zestawu reklam

Kolejnym krokiem jest stworzenie zestawu reklam. Nazwa może być nieco myląca, bo jest to etap mocno techniczny, podczas którego określasz parametry reklam, które znajdą się w tym zestawie. Musisz wybrać, gdzie będzie kierować Twoja reklama, sprecyzować cel kampanii, określić budżet i grupę odbiorców oraz zdecydować się na odpowiednie umiejscowienia. Konieczne jest także podanie danych beneficjenta i płatnika reklam – w innym przypadku nie zostaną one uruchomione.

Tworzenie reklamy

Ostatni etap to tworzenie reklamy. Dostępne formaty będą zależeć od wybranego przez Ciebie wcześniej celu reklamowego. Do popularnych należą: pojedynczy obraz lub film, karuzela i kolekcja. Napisz tekst reklamy i nagłówek, wgraj kreację i wybierz odpowiednie nawołanie do akcji (CTA, np. Kup teraz czy Dowiedz się więcej). Skorzystaj z możliwości podglądu reklamy w różnych umiejscowieniach, aby sprawdzić, czy zawsze prezentuje się ona tak, jak planowałeś. Jeśli używasz piksela, nie zapomnij o zaznaczeniu go na samym dole.

menedżer reklam w aplikacji
Zastanawiasz się, czy Menedżer reklam jest dla Ciebie? Nawet jeśli nie chcesz sprzedawać, a skupić się na rozwoju swojej marki, sprawdzi się idealnie!

Jak pracować w Menedżerze reklam?

Nie ma jednej metody pracy w Menedżerze reklam, która odpowiadałaby każdemu. Często wygląda to tak, że dopiero podczas obsługi reklam znajdziesz swoje ulubione techniki. Niektórzy lubią pracować na wielu różnych zestawach reklam. Inni testują mniej zestawów, ale częściej zmieniają w nich reklamy.

Wiele zależy też od Twojego biznesu, lejka sprzedażowego i tego, jakie cele wykorzystujesz. Może być tak, że raz ustawione reklamy będą mogły pracować z minimalnymi modyfikacjami przez długi czas. W przypadku częstych zmian w asortymencie czy oferowanych usługach i chęci ich promowania konieczne będzie poświęcanie reklamom większej ilości czasu i testowanie różnych rozwiązań. Na pewno z biegiem czasu tworzenie i optymalizacja kampanii będą dla Ciebie coraz łatwiejsze – lepiej poznasz swoich odbiorców i ich preferencje.

Jeśli myślisz poważnie o rozwoju swojej marki w mediach społecznościowych, Menedżer reklam na Facebooku jest czymś, co zdecydowanie powinieneś dołączyć do swojej strategii działań. Dzięki niemu będziesz mógł precyzyjnie docierać do swojej grupy docelowej, dostosowując reklamy do konkretnych preferencji i zachowań użytkowników. Ten zaawansowany system pozwoli Ci na śledzenie efektywności kampanii, analizę danych oraz optymalizację budżetu, co przyczyni się do zwiększenia zwrotu z inwestycji. Przekonaj się sam i zacznij od stworzenia swojej pierwszej kampanii.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Jakie książki o zarządzaniu czasem?

Jakie książki o zarządzaniu czasem?

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 67 wyświetleń
Co robić, aby Twój mailing był atrakcyjny? Praktyczne porady.

Co robić, aby Twój mailing był atrakcyjny? Praktyczne porady.

  • Przeczytasz w 5 minut
  • 421 wyświetleń
Szkolenia sprzedażowe – czy warto wziąć w nich udział?

Szkolenia sprzedażowe – czy warto wziąć w nich udział?

  • Przeczytasz w 2 minut
  • 142 wyświetleń
Jak zmienić niezdecydowanego potencjalnego klienta w klienta realnego?

Jak zmienić niezdecydowanego potencjalnego klienta w klienta realnego?

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 143 wyświetleń

© 2023 studioszkolen.pl