Obsługa klienta: zawsze warto coś poprawić
- Data publikacji 15 października 2021
- Przeczytasz w 3 minut
- 512 wyświetleń
Zarządzanie obsługą klienta jest bardzo ważne dla jego rozwoju i pozwala firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Jako czynnik decydujący o lojalności klienta, obsługa klienta musi być doskonała, a nawet można powiedzieć nienaganna, ponieważ klient jest zawsze wymagający. Oto kilka sugestii, jak poprawić obsługę klienta.
Obecnie firmy zastąpiły kontakt z klientami formularzami do wypełnienia, a klienci wolą udać się bezpośrednio do agencji, sklepów, centrali itp. w celu uzyskania dokładnych odpowiedzi na swoje pytania.
Rekonstrukcja procedur serwisowych
Faktem jest, że procedury obsługi klienta nie są zbyt przyjazne dla użytkownika. Centra obsługi klienta są przekształcane, ich godziny otwarcia nie odpowiadają godzinom pracy klientów, a czas oczekiwania jest często długi. Ponadto niezadowoleni klienci są zmuszeni do wypełnienia całego formularza, który wymaga wysiłku, lub do pobrania biletu przy wejściu, zanim będą mogli porozmawiać z pracownikiem obsługi, który może wyjaśnić sprawę.
Nadszedł czas, aby uporządkować swoje procedury serwisowe. Jeśli to możliwe, zwiększ liczbę centrów obsługi klienta lub upewnij się, że na końcu linii telefonicznej zawsze są dostępni ludzie. W każdym razie, lepiej jest wydłużyć godziny otwarcia, aby zadowolić klientów. Zamiast prosić niezadowolonych klientów o wypełnienie całego formularza, lepiej do nich podejść. W ten sposób Twoi klienci będą czuli się bardziej swobodnie i bez problemu wyrażą swoje zdanie. Kilka pytań po przyjeździe może skrócić czas oczekiwania, ale także wyrazić w kilku słowach: zostaniesz przyjęty przez naszego kolegę za kilka minut.
Słuchanie klientów
Klienci muszą czuć się wysłuchani. Skupiając się zbytnio na marketingu swoich produktów, wiele firm zapomina, że ich klienci również potrzebują być wysłuchani. Bez względu na to, jakie są prośby lub skargi klienta, musisz zwrócić na nie uwagę. Nigdy nie przerywaj klientowi w trakcie rozmowy. Wysłuchaj ich do końca, zanim wyrazisz własną opinię lub sugestię na ten temat. Klient ma zawsze rację, więc nie powinieneś zaprzeczać jego wypowiedziom. Zamiast tego znajdź rozwiązania, które są dla nich do przyjęcia.
Dobre traktowanie klientów
Każdy klient zasługuje na dobre traktowanie, jeszcze zanim podejmie z Tobą współpracę. Pamiętaj, że Twój klient przyczynia się do funkcjonowania Twojej firmy. Pierwsze wrażenie, jakie odnosi klient po wejściu do Twojej firmy jest kluczowe. Spraw, aby Twój klient czuł się komfortowo i pewnie. Zawsze bądź serdeczny dla swoich klientów. Zachowaj uprzejmość i profesjonalizm, nigdy nie rozmawiaj z inną osobą, gdy podchodzi do Ciebie klient. Nie ma nic bardziej nieprzyjemnego dla klienta niż widok gospodyni, która kontynuuje rozmowę, jakby go nie było i nawet na niego nie patrzy.
Dlatego ważne jest, aby dobrze zachowywać się w stosunku do swoich klientów, aby korzystali z Twoich usług. Nie należy jednak zapominać, że trzeba ich również przekonać. Znajdź szczegóły, które sprawią, że Twój klient będzie chciał robić z Tobą interesy. Każdy klient ma inne oczekiwania. Zapytaj ich, czego oczekują od Twoich usług, abyś mógł lepiej ukierunkować je na ich pragnienia.
Obsługa klienta przez zaangażowanych współpracowników
Firma „zorientowana na klienta” to taka, w której wszyscy pracownicy, niezależnie od pełnionej funkcji, są świadomi roli, jaką mają do odegrania w zapewnieniu satysfakcjonującego, jeśli nie entuzjastycznego, doświadczenia klienta końcowego. Aby móc jeszcze bardziej poprawić doświadczenie, dzięki orientacji i wszystkiemu, co ona oznacza w zakresie zarządzania, organizacji, zarządzania i środków operacyjnych, jest istotne, aby zebrać głos pracowników. Wszyscy uczestnicy łańcucha wartości relacji z klientem muszą być w stanie rozmawiać ze sobą, koordynować i dzielić się informacjami.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Delegowanie zadań: dobre czy złe rozwiązanie dla postępu projektu biznesowego?
- Przeczytasz w 3 minut
- 227 wyświetleń