PrestaShop — jak wybrać wykonawcę sklepu internetowego na tym systemie?
- Data publikacji 12 lipca 2022
- Przeczytasz w 3 minut
- 229 wyświetleń
Jeśli planujesz otworzenie sklepu internetowego na PrestaShop, jednym z ważnych kroków będzie wybór odpowiedniego wykonawcy. To od jego umiejętności i fachowości zależy to, jak szybko będziesz mógł rozpocząć sprzedaż produktów. I czy już na starcie nie napotkasz nieoczekiwanych problemów. Na co więc zwrócić uwagę, aby znaleźć rzetelnego zleceniobiorcę? Które oferty powinny zwiększyć Twoją czujność? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Duża baza specjalistów PrestaShop — wada czy zaleta?
PrestaShop to oprogramowanie typu open source. Dzięki temu możesz zminimalizować koszty prowadzenia sklepu internetowego już na wstępie. Nie musisz wnosić opłaty licencyjnej, Twojego konta nie będzie obciążać abonament. Dodatkowo płatne są jedynie niektóre moduły.
Jeśli zdecydowałeś, że PrestaShop będzie platformą Twojego e-sklepu, masz duży wybór wykonawców. Z tą platformą wiąże się bowiem ogromna społeczność twórców — zarówno certyfikowanych agencji, jak i freelancerów, których znajdziesz w tematycznych grupach na Facebooku. Często zresztą już w takich miejscach można znaleźć podstawową pomoc, która pomoże we własnoręcznym rozwiązaniu problemów.
Duża baza specjalistów PrestaShop może być zaletą, ale i wadą. Z jednej strony gwarantuje to dużą konkurencyjność, z drugiej – łatwiej trafić na słabego wykonawcę. Jak tego uniknąć?
PrestaShop — jak wybrać najlepszego wykonawcę?
Przed wyborem fachowca, który postawi Twój sklep na PrestaShop, warto przeanalizować przede wszystkim trzy kwestie. Zwróć zatem uwagę na to, czy:
- wykonawca chce poznać Twój biznes
Jeśli wykonawca przyjmuje zlecenie w ciemno, bez zadawania dodatkowych pytań dotyczących branży, grupy docelowej, asortymentu i Twoich oczekiwań – uciekaj, gdzie pieprz rośnie! Im więcej pytań zadaje Ci potencjalny wykonawca, tym lepiej. Najlepiej udzielić mu jak najbardziej wyczerpujących informacji. W ten sposób zmniejszasz ryzyko tego, że cały proces tworzenia sklepu się przedłuży.
- zleceniobiorca określa realny termin
E-sklep z wieloma zaawansowanymi funkcjami oraz indywidualną szatą graficzną w trzy dni? Dla profesjonalisty stworzenie sklepu internetowego to proces. E-sklep oddany ekspresowo to strona pełna błędów. Z błyskawicznej realizacji będziesz cieszyć się równie krótko. Jeśli zależy Ci na funkcjonalnym i sprawnym sklepie, daj sobie minimum miesiąc.
Pamiętaj, że potencjalny wykonawca może powiedzieć wszystko. Jeśli prace nad e-sklepem się przedłużą, istnieje małe ryzyko, że zmienisz wykonawcę. Weź pod uwagę również fakt, że najlepsi wykonawcy mają wypełniony grafik. Oczywiście nie warto czekać na fachowca dwa lata, ale czas potrzebny na uruchomienie sklepu internetowego nie powinien być głównym kryterium, na podstawie którego będziesz wybierać wykonawcę.
- wykonawca nie obiecuje “cudów na kiju” w niskiej cenie
Jeśli wybierzesz najtańszą ofertę, może się zdarzyć, że zapłacisz podwójnie. Kiedy wysyłasz przyszłemu zleceniobiorcy rozbudowaną specyfikację, a cena usługi będzie naprawdę okazyjna, powinna Ci się włączyć “czerwona lampka”.
Prawdziwi specjaliści potrafią odradzić Ci rozwiązania, które nie mają sensu lub są mało opłacalne. Podchodzą bowiem do projektu strategicznie. Warto wsłuchać się w ich głos – dzięki temu nie tylko unikniesz dodatkowych kosztów, ale i sprawisz, że Twój sklep internetowy będzie działać lepiej i stabilniej. Jeśli wykonawca bezrefleksyjnie spełnia Twoje pomysły, chce po prostu zarobić, niekoniecznie tworząc dla Ciebie funkcjonalny e-sklep.
Nie spiesz się z wyborem wykonawcy
Te trzy proste kryteria pozwolą Ci już na wstępie odsiać freelancerów i firmy, które niespecjalnie znają się na rzeczy lub nie będzie im zależało na Twoim interesie. Dobrze wybrany wykonawca jeszcze przed podjęciem zlecenia przeprowadzi research, wypytując Cię o plany związane ze sklepem. Później oszacuje czas potrzebny do ich realizacji. Przy okazji podpowie, z czego zrezygnować oraz jakie moduły mogą przydać się w Twojej branży.
Pośpiech i cięcie kosztów z pewnością nie będą dobrym doradcą, warto więc spokojnie przeanalizować różne oferty. W końcu dobrze wykonany sklep internetowy może służyć Twojej firmie przez długie lata. A fachowy wykonawca może okazać się przydatny również na kolejnych etapach rozwoju sklepu, gdy będziesz chciał rozszerzyć funkcjonalności swojej platformy.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Umowa z copywriterem a prawo autorskie – co podpisać by nie mieć problemów?
- Przeczytasz w 4 minut
- 651 wyświetleń