Czy warto prowadzić firmowego bloga?
- Data publikacji 06 lipca 2020
- Przeczytasz w 3 minut
- 156 wyświetleń
Wiele firm właściwie z każdej branży prowadzi swojego bloga. Jednak wciąż znaleźć możemy marki, które nie zdecydowały się na podjęcie tego rodzaju działań promocyjnych. Czy warto prowadzić firmowego bloga? Jakich efektów w związku z tym możemy się spodziewać? Odpowiadamy, przedstawiając zalety, które przynosi firmowy blog!
Co sprawia, że rośnie popularność blogów firmowych?
Odpowiedź jest bardzo prosta: to zapotrzebowanie internautów na różnego rodzaju wiedzę i informacje sprawia, że poszukują odpowiedzi za sprawą najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie: Google. Kilka milionów w ciągu jednej minuty – tyle zapytań muszą obsłużyć roboty kalifornijskiego giganta. Nic więc dziwnego, że algorytmy promują treści, które w znaczny sposób udzielają odpowiedzi na pytania internautów. Dlatego firmowy blog to absolutny must have każdej mierzącej wysoko organizacji.
Szukasz firmy, która pomoże Ci poprowadzić firmowego bloga? Skorzystaj z usług INTLE!
Kreujesz się na eksperta
To pierwszy istotny powód, dla którego warto rozpocząć firmowe blogowanie. Internauci uzyskując odpowiedzi na swoje problemy wiedzą, że firma jest w stanie im pomóc. Jeśli do rozwiązania problemów potrzeba jakiś specjalnych narzędzi lub produktów, a oferuje je właśnie Twój sklep – wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że internauta kupi je właśnie od Ciebie. W prowadzeniu bloga firmowego może Ci pomóc agencja interaktywna. Kraków, Wrocław, Warszawa czy inne większa miasta są siedzibami tego typu firm.
Zastanawiasz się czy warto prowadzić firmowego bloga? Odpowiedź a to pytanie znajdziesz w naszym artykule!
Linkujesz do własnych produktów
W każdym z artykułów blogowych możesz w treści zaproponować odnośniki do produktów, które będą rozwiązaniem problemów internauty. W ten sposób napędzasz widoczność swojego sklepu, co przełoży się na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu https://www.studioszkolen.pl/2021/05/12/pozycjonowanie-i-3-rodzaje-linkowania-linkowanie-wewnetrzne-linki-wychodzace-i-backlinki-przychodzace-sprawdz-kazdy-rodzaj/.
Utrzymanie wysokiej pozycji
Regularna aktywność, wartościowa treść na blogu, linkowanie wewnętrzne – to wszystko sprawia, że roboty Google’a chętniej będą przesuwać Twoją witrynę na szczyt wyszukiwań. Dzięki temu klienci jeszcze chętniej będą zaglądać właśnie na nią!
Budowanie komunikacji z klientami
Obok wskazania, że markę łączy grono ekspertów, to firmowy blog jest okazją do pokazania ludzkiej twarzy specjalistów. Gdy biorą aktywny udział w komunikacji z klientami, odpowiadając na komentarze, wyjaśniając ewentualne wątpliwości, pokazują, że odbiorcy są dla nich ważni i chcą poświęcać im czas. Internauci to widzą i wiedzą, że mogą zawsze liczyć na informację zwrotną, nawet jeśli czasem będzie to krytyczny, ale merytoryczny komentarz.
Codzienne życie marki
Na blogu warto pokazać także codzienność firmy. Pracę nad zleceniami dla poszczególnych klientów, ale także małe radości, jak awanse, ukończone szkolenia czy wyjazdy integracyjne. Pomoże to w wypracowaniu pozytywnego wizerunku firmy, także dla potencjalnych kandydatów!
Szansa na zdobycie kontaktu
Jeśli odbiorcę zaciekawią treści, które umieszczasz na swoim blogu, może być on chętny, by zapisać się do Twojego newslettera. W ten sposób zagwarantujesz sobie, że w czasach nieustannego “nękania” przekazami reklamowymi przesyłanymi na skrzynkę mailową, klient otworzy Twojego maila i zapozna się z nim.
Jak widać, blog firmowy jest doskonałą inwestycją. Choć wymaga poświęcenia czasu przez dział marketingu, to warto zdecydować się na ten rodzaj promocji w internecie, ponieważ zyski są warte pracy!
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Delegowanie zadań: dobre czy złe rozwiązanie dla postępu projektu biznesowego?
- Przeczytasz w 3 minut
- 227 wyświetleń
Umowa z copywriterem a prawo autorskie – co podpisać by nie mieć problemów?
- Przeczytasz w 4 minut
- 651 wyświetleń