Koszulki z firmowym nadrukiem. Którą metodę znakowania odzieży najlepiej wybrać?
- Data publikacji 02 lipca 2021
- Przeczytasz w 4 minut
- 162 wyświetleń
Ubrania z logotypem firmy to coraz popularniejszy obiekt zainteresowania kolejnych przedsiębiorstw. Firmy decydują się na zamawianie różnych rodzajów znakowanej odzieży, która pomaga budować ich rozpoznawalność, a także kreować wizerunek przedsiębiorstwa czy całej marki. Do znakowanych ubrań należy odzież robocza, która ma za zadanie zastępować prywatne stroje pracowników mogące ulec zabrudzeniu.
Logotypy znajdują się też na odzieży firmowej, która zwykle jest wręczana pracownikom po to, by ujednolicić ubiór podwładnych i utrzymać jego jakość na odpowiednim poziomie. Trzeci rodzaj odzieży znakowanej to ubrania reklamowe czyli np. koszulki z nadrukiem firmowym, rozdawane klientom czy też uczestnikom różnych eventów.
W praktyce pomiędzy tymi dwoma ostatnimi grupami ubrań nie ma zbyt dużych różnic. A wśród najchętniej zamawianych ubrań z tych kategorii prym wiodą koszulki dla firm z nadrukiem – są najbardziej uniwersalne i najchętniej używane. By jednak wzór na koszulkach był trwały i wyraźny, trzeba jeszcze zdecydować się na odpowiednią technikę znakowania. W jaki sposób najlepiej nanieść firmowy nadruk na odzież? Jakie metody znakowania koszulek mamy do wyboru?
Najważniejsze cechy, które pomogą wybrać odpowiedni rodzaj nadruku
Przy wyborze najlepszej metody znakowania koszulek należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Jednym z nich jest rodzaj materiału, z jakiego są wykonane ubrania. Nie wszystkie metody znakowania odzieży są bowiem uniwersalne. W przypadku koszulek mamy zwykle do czynienia z wyborem między klasycznymi produktami bawełnianymi a modelami bardziej sportowymi, wykonanymi z poliestru.
Dużym ograniczeniem dla niektórych sposobów znakowania będzie także szczegółowość planowanego nadruku. Z prostymi literami czy hasłem poradzi sobie każda technika, ale już z odwzorowaniem małych elementów – niekoniecznie. Podobnie jest z kolorystyką, niektóre metody znakowania koszulek mają tu swoje ograniczenia. Przy wyborze metody nadruku należy także zwrócić uwagę na jego trwałość oraz koszty. Niektóre metody znakowania odzieży są tańsze przy dużych nakładach, inne pozwalają zaoszczędzić na niewielkich zamówieniach. Przed zamówieniem koszulek warto więc podsumować wszystkie te czynniki, by wybrać najlepszą metodę znakowania, a w tym pomocne może być Ci artykuł https://sklep-logos.pl/pl/n/Znakowanie-odziezy-wszystko-co-musisz-wiedziec-przed-pierwszym-zamowieniem/106. Idealnych technik nie ma, ale ustalenie swoich priorytetów pozwoli dokonać prawidłowego wyboru.
Najpopularniejsze metody znakowania koszulek firmowych
Metod znakowania odzieży jest sporo, ale w przypadku zamówień związanych z koszulkami firmowymi zwykle wybiera się jedną z pięciu najpopularniejszych technik.
Druk cyfrowy na koszulkach
W ostatnich latach na znaczeniu szczególnie zyskuje druk cyfrowy. To propozycja skierowana przede wszystkim do tych, którym zależy na wysokiej jakości nadruku. Logotyp wykonany tą techniką będzie niezwykle wyraźny, pozwoli odwzorować wszystkie szczegóły i kolory. W ten sposób można nawet nadrukować na koszulce fotografię. Sprawdza się przy niewielkich nakładach, przy dużych nie pozwoli na oszczędności porównywalne z innymi metodami.
Sitodruk na koszulkach
W przypadku większych zamówień warto rozważyć sitodruk. To jedna z najbardziej tradycyjnych metod, której opłacalność rośnie wraz ze wzrostem nakładu. W ten sposób można wykonać nawet bardzo duże grafiki i logotypy, pod warunkiem, że nie ma w nich zbyt wielu kolorów – każdy dodatkowy kolor oznacza bowiem osobną warstwę i dopłatę. Sitodruk można jednak nanosić na różne materiały, taki nadruk na koszulkach przetrwa wiele wizyt w pralce.
Termotransfer na koszulkach
Dużą wytrzymałość nadruku i odporność na działanie środków piorących wykazują także nadruki na koszulki firmowe wykonane termotransferem. Są one bowiem wynikiem zgrzewania wzoru z uprzednio przygotowanej folii. Takie nadruki nadają się zarówno na koszulki z bawełny, jak i z poliestru. Zwykle są opłacalne nawet dla małych nakładów, logotypy będą jednak mniej szczegółowe niż np. druk cyfrowy.
Sublimacja na koszulkach
Mimo wszystko na koszulkach sportowych, wykonanych z poliestru czy innych sztucznych tworzyw, najczęściej wybiera się sublimację. Warunkiem jest jednak jasna barwa tkaniny. Opłacalna przy dużych zamówieniach, zapewnia zdecydowanie największą trwałość ze wszystkich powyższych technik znakowania odzieży.
Haft komputerowy
Niektóre firmy decydują się także na zdobienie koszulek haftem komputerowym. To elegancka technika znakowania, częściej wybierana np. w przypadku firmowych koszul. Dobrze nada się jednak także na nieprześwitujące koszulki. To trwała technika, która uwzględnia wiele kolorów, ale nie sprawdzi się przy mocno skomplikowanych logotypach.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Delegowanie zadań: dobre czy złe rozwiązanie dla postępu projektu biznesowego?
- Przeczytasz w 3 minut
- 228 wyświetleń