studioszkolen.pl
studioszkolen.pl > Bez kategorii > Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – sprawdź każdy rodzaj!

Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – sprawdź każdy rodzaj!

Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – sprawdź każdy rodzaj!

Linkowanie to czynność, która jest wykonywana przy pozycjonowaniu na wiele sposobów i ma wiele korzyści. Jest to też jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, o którym niestety zapomina wielu właścicieli witryn czy specjalistów nie doceniających tego działania. Przeważnie mówiąc o linkowaniu przy pozycjonowaniu mamy na myśli głównie pozyskiwanie zewnętrznych backlinków marginalizując linkowanie wewnętrzne czy linkowanie wychodzące. W tym tekście prezentujemy trzy rodzaje linkowania, które należy brać pod uwagę gdy prowadzone jest pozycjonowanie stron lub sklepów internetowych.

Linkowanie zewnętrzne, przychodzące, czyli tzw. backlinki

Jednym z najważniejszych typów linkowania są linki zewnętrzne. Są one również najpopularniejszym i najłatwiejszym sposobem pozycjonowania witryny. Zazwyczaj publikacją linków zajmuje się agencja linkbuildingowa lub agencja interaktywna. Kraków, Warszawa czy Wrocław – to właśnie w tych miastach znajdziemy znanych specjalistów oferujących dodawanie linków z różnych for czy miejsc w internecie. Linki przychodzące to tzw. backlinki. Prowadzą one do naszej strony internetowej lub różnych jej podstron z różnych innych miejsc w internecie. Linkowanie takie ma za zadanie podnieść renomę i popularność naszej witryny, aby Google oceniało ją dużo lepiej. Duża ilość linków ze stron zewnętrznych świadczy o jej popularność i o tym, iż użytkownicy bardzo chętnie ją polecają. Jest to ważny czynnik rankingujący, brany pod uwagę w czasie gdy tworzona jest zarówno strategia marketingowa SEO jak i strategia linkowania. Dodawanie linków w sieci powinno odbywać się w naturalny sposób – niebudzący podejrzeń algorytmów Google. Oznacza to, że linki muszą być oddawane równomiernie w przedziale czasowym. Same odnośniki muszą pochodzić również z jakościowych serwisów czy miejsc w sieci — również renomowanych. Obecnie Google kładzie duży nacisk na jakość linków zwrotnych dlatego zdecydowanie lepiej umieścić kilka linków na serwisach z dobrymi statystykami czy historią niż wiele linków z wątpliwych jakościowo stron, które będą praktycznie bezwartościowe. Ważnym elementem linkowania zewnętrznego są atrybuty takich linków zwrotnych. Mogą być to atrybuty dofollow i nofollow. Atrybut dofollow linku przekazuje niejako część mocy danego serwisu, z którego pochodzi witrynie, do której prowadzi link a atrybut nofollow nie. W praktyce warto dodawać również linki ze stron o atrybutach nofollow, gdyż — co potwierdzają nawet sami pracownicy Google, linki takie zwiększają wiarygodność linkowania. Dzieje się tak z uwagi na podzielenie liczby backlinków na cześć dofollow i nofollow, co jest naturalne. Algorytmy wykrywające manipulacje przy stronie prędzej oznaczą stronę za podejrzaną, jeśli będzie prowadziła do niej jedynie duża ilość linków dofollow. Da to w krótkim czasie lepszy wynik, ale długofalowo może nie być tak efektywne.

Linkowanie wewnętrzne

Ważnym rodzajem linkowania przy pozycjonowaniu jest linkowanie wewnętrzne. Jest to umieszczanie linków z naszych podstron internetowych na inne podstrony. Same linki umieszcza się bezpośrednio lub w anchorach, czyli aktywnych słowach kluczowych. Linkowanie takie ma na celu połączenie wszystkich podstron naszego serwisu, aby ułatwić przechodzenie na inne podstrony użytkownikom oraz robotom Google indeksującym witrynę. To właśnie kwestia indeksowania strony jest wiodącym powodem umieszczania linkowania wewnętrznego, choć zwiększenie przebywania czasu użytkowników na stronie poprzez oferowanie im przeglądania kolejnych podstron również jest korzystne. Google indeksując witrynę, często ma problemy z dotarciem do opuszczonych, najodleglejszych i najmniej popularnych podstron serwisu, bazując tylko na podstawie samej domeny i wykrywania podstron. Linki do kolejnych witryn są niczym szeroki most, po którym roboty Google komfortowo przechodzą i indeksują następne podstrony. Korzyścią stworzenia odpowiedniego linkowania wewnętrznego jest pojawienie się poszczególnych podstron oprócz strony głównej w wyszukiwarce Google czy ogólnie wyższe i lepsze statystyki całej witryny np. ze względu na wykryte większe rozbudowanie czy dostarczanie większej ilości contentu, który został wykryty. Ogólnie istnieje wiele strategii linkowania wewnętrznego oraz wiele schematów o różnych priorytetach. Ogólnie jednak linkowanie wewnętrzne powinno łączyć ze sobą w łańcuchu wszystkie podstrony serwisu w uporządkowany i przyjazny dla robotów Google system.

Linkowanie wychodzące

Zdecydowanie najbardziej pomijanym typem linkowania witryny przy pozycjonowaniu jest dodawanie linków wychodzących na stronie www, sklepie internetowym czy blogu, o którym piszemy więcej w artykule https://www.studioszkolen.pl/2020/07/06/czy-warto-prowadzic-firmowego-bloga/. Wiele osób nie zna zalety tego sposobu pozycjonowania i pomija go. Linkowanie wychodzące to umieszczenie linków kierujących naszych czytelników na strony zewnętrzne. Nie musimy obawiać się utraty czytelników w takim wypadku, a Google uznaje takie działanie za dostarczanie pomocnych wskazówek naszym użytkownikom — następnie nagradzając naszą witrynę wyższą pozycją w wyszukiwarce. Linki takie powinny kierować do podobnych stron tematycznych. Google promuje szczególnie odnośniki do Wikipedii. Dodając linki na stronie, powinny być one jakościowe i prowadzić do zaufanych i wartościowych stron zewnętrznych. Z pewnością nie należy umieszczać zbyt dużych ilości linków wychodzących, gdyż może przynieść to odwrotny skutek do zamierzonego. Może zostać to odebrane jako próba manipulacji — tak samo jak dodawanie dużych ilości linków przychodzących. Same odnośniki muszą być też aktualne i nie mogą prowadzić do pustych czy nieistniejących witryn. Należy zatem okresowo sprawdzać ich dostępność. Zbyt duża liczba linków wychodzących z naszej strony na nieistniejące witryny będzie dla Google oznaką braku aktualności całej witryny. Dobrym pomysłem jest również linkowanie do innych tematycznych serwisów czy dłuższych treści.

Dlaczego warto zwróci uwagę na linkowanie?

Budując serwis internetowy, warto zwrócić szczególną uwagę na linkowanie i różne jego rodzaje z powodu postrzegania naszej witryny przez Google. Wyszukiwarka, oceniając dobrze linkowaną witrynę wie, że jest ona częścią dużej struktury internetowej i wchodzi w relacje z innymi stronami. Wywnioskuje również iż strona jest zadbana, aktualizowana i często dodawane są na nie je różnego rodzaju linki. Te korzyści oraz wyżej wymieniona łatwość w indeksowaniu i zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie w efekcie da dużo lepsze statystyki witryny i wyższe pozycjonowanie aniżeli strony, która takich linków nie posiada w ogóle.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Szkolenia – czym należy się kierować przy ich wyborze?

Szkolenia – czym należy się kierować przy ich wyborze?

  • Przeczytasz w 2 minut
  • 149 wyświetleń
Szkolenia indywidualne z zarządzania i marketingu – czy warto?

Szkolenia indywidualne z zarządzania i marketingu – czy warto?

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 196 wyświetleń
Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – sprawdź każdy rodzaj!

Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – sprawdź każdy rodzaj!

  • Przeczytasz w 5 minut
  • 164 wyświetleń
Jakie książki o zarządzaniu czasem?

Jakie książki o zarządzaniu czasem?

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 66 wyświetleń

© 2023 studioszkolen.pl