Sposoby na trafienie do potencjalnych klientów w sieci
- Data publikacji 21 października 2020
- Przeczytasz w 3 minut
- 214 wyświetleń
Właściciele firm zajmujących się sprzedażą swoich produktów w internecie szukają możliwości, które pomogą im w dotarciu do potencjalnych klientów. Istnieje wiele popularnych sposobów, których potencjał nie jest w pełni wykorzystywany. Co zrobić, aby lepiej trafić do potencjalnych klientów w sieci? Szukamy odpowiedzi na to pytanie!
Pozycjonowanie strony internetowej
Pierwszym wyjątkowo skutecznym sposobem jest zadbanie o poprawę pozycji strony internetowej, aby znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarkach, szczególnie Google, która jest zdecydowanie najpopularniejsza w Polsce. Klienci rzadko przeglądają to, co znajduje się na dalszych stronach wyszukiwania. Co więcej, wielu z nich ogranicza się do przejrzenia maksymalnie pierwszych pięciu pozycji i to za ich pomocą podejmuje decyzje zakupowe. Dlatego tak ważnym jest poprawienie swojej lokaty. Warto związać się współpracą z agencją SEO, która wykona potrzebne techniczne działania, które sprawią, że strona internetowa będzie bardziej widoczna dla indeksujących robotów Google’a.
Zastanawiasz się czy marketing szeptany jest legalny? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
Prowadzenie bloga
Publikowanie postów blogowych to kolejne dobre działanie, na które warto postawić. Przede wszystkim, wspomoże ono pozycjonowanie naszej strony internetowej, ale pozwoli nam na wykreowanie wizerunku eksperta w konkretnej dziedzinie. Warto, aby umieszczane były na nim posty, które gwarantują odpowiedź na pytania nurtujące użytkowników. Jeśli uda im się ją znaleźć na firmowym blogu, będą wiedzieli, że mają do czynienia z fachowcami. W treści postów dobrze jest wstawić odnośniki do produktów mogących być pomocnymi w rozwiązywaniu problemów, które można zakupić za pośrednictwem naszej strony.
Google Ads
Idealnym rozwiązaniem, które pozwoli na błyskawiczne pojawienie się na samym szczycie wyników wyszukiwania, będzie inwestycja w reklamy w Google. Kampania reklamowa może zostać włączona praktycznie od razu i dzięki temu wyszukujący będą mogli wejść na naszą stronę. Czy to rozwiązanie ma jakieś minusy? Przede wszystkim należy od razu zainwestować stosowne pieniądze. Co więcej, zjawisko znane jako ślepota banerowa nie jest przyjacielem reklamujących się w ten sposób. Co to oznacza? Użytkownicy widząc oznaczenie reklamowe, automatycznie pomijają takie oferty. Bardziej trwałe, choć kosztujące więcej czasu i pracy, są efekty, które uzyskuje się podczas pozycjonowania.
Chcesz, by Twój sklep internetowy zaistniał w Internecie? Odwiedź intle.pl i poznaj inspirujące treści zamieszczone na blogu Akademii INTLE!
Media społecznościowe
Portale społecznościowe cały czas się rozwijają, przyciągając spore grono nowych użytkowników każdego roku. Które z nich są warte uwagi?
To właśnie dzieło Marka Zuckerberga musiało zostać wymienione jako pierwsze. Wciąż najpopularniejsze i nie zanosi się, by coś zepchnęło je z piedestału. Gwarantuje sporo różnych możliwości, również reklamowych. Dzięki nim oraz promowaniu postów łatwo przyciągnąć potencjalnego klienta. To dobre miejsce na realizację Real Time Marketing. Korzyści i możliwości jakie oferuje ta forma marketingu są ogromne i doskonale sprawdza się m.in. na Facebooku.
Bazujący w głównej mierze na zdjęciach i krótkich wideo. W nich możesz przedstawiać najpiękniejsze ujęcia (często wzbogacone o dodatkowe filtry) swoich produktów. Jeśli przyciągną wzrok zainteresowanych, na pewno przejdą na stronę internetową, by zobaczyć możliwości zakupu. W pozyskaniu odbiorców mogą pomóc hashtagi na Instagramie, dzięki którym użytkownicy w szybki i prostu sposób będą mogli trafić na portal danego sklepu.
YouTube
Ten serwis wideo pozwala na tworzenie dłuższych nagrań, w których można bliżej przedstawić produkt lub udzielić odpowiedzi na najbardziej nurtujące użytkowników pytania.
Jeśli działasz w branży biznesowej lub znajdującej się na jej pograniczu, warto próbować przyciągnąć klientów za pomocą LinkedIna, który zrzesza biznesmenów działających na różnych polach. LinkedIn, podobnie jak inne media społecznościowe, oferuje narzędzia reklamowe.
Z kolei jeśli walczysz o prymat na polskim rynku w branży sportowej, nie możesz zapomnieć o szukaniu klientów na Twitterze, który jest bardzo chętnie użytkowany przez kibiców.
Warto zobaczyć
Warto zobaczyć
Szkolenia z umiejętności osobistych – dlaczego warto się na nie wybrać?
- Przeczytasz w 3 minut
- 226 wyświetleń
Umowa z copywriterem a prawo autorskie – co podpisać by nie mieć problemów?
- Przeczytasz w 4 minut
- 806 wyświetleń