studioszkolen.pl
studioszkolen.pl > Edukacja i rozwój > Co robić, aby Twój mailing był atrakcyjny? Praktyczne porady.

Co robić, aby Twój mailing był atrakcyjny? Praktyczne porady.

Co robić, aby Twój mailing był atrakcyjny? Praktyczne porady.

Sieci społecznościowe stały się preferowanymi kanałami komunikacji dla firm. Jednak e-mail jest daleki od odstawienia na boczny tor, ponieważ nadal ma znaczące zalety. Niezależnie od tego, czy chodzi o kontakt z przyszłymi klientami, czy po prostu o wysyłanie newslettera, poczta elektroniczna może być naprawdę korzystna dla Twojej firmy. Oto więc techniki, o których nie powinieneś zapomnieć tworząc swój atrakcyjny mailing.

Statystyki e-mail marketingu

  1. Przewiduje się, że do 2024 roku liczba użytkowników poczty elektronicznej osiągnie 4,48 miliarda.
  2. Każdego dnia wysyłano i odbierano 293,6 miliarda e-maili.
  3. Średni zwrot z inwestycji w email marketing szacowany jest na 100 zł na każde wydane 1 zł.
  4. Prawie 9 na 10 marketerów wykorzystuje email marketing do dostarczania treści.
  5. 81% małych firm traktuje e-mailing jako podstawowy kanał pozyskiwania klientów, a 80% jako kanał retencyjny.
  6. Średni współczynnik otwarć wiadomości powitalnej wynosi 82% w porównaniu do 20% dla zwykłego e-maila.
  7. E-maile ze spersonalizowanymi liniami tematycznymi generują 50% wzrost wskaźnika otwarć.
  8. Wysłanie 3 maili o porzuceniu koszyka skutkuje 69% wzrostem liczby transakcji w porównaniu do wysłania jednego maila.
  9. E-maile zawierające video generują 300% więcej zaangażowania.
  10. 49% konsumentów chciałoby otrzymywać więcej e-maili promocyjnych od swoich ulubionych marek.

Wybierz właściwą linię tematu

Twoi przyszli klienci, przytłoczeni dużą ilością otrzymywanych maili, mają tendencję do ich kasowania. Aby wyróżnić się spośród ilości wiadomości, które zalewają ich skrzynki pocztowe każdego dnia, skup się na napisaniu tematu wiadomości, który musi być zwięzły i konkretny. Podobnie jak slogan, musisz być w stanie znaleźć odpowiednią długość, jednocześnie przykuwając uwagę. Aby przyciągnąć wzrok, używaj dużych liter, pogrubień i kolorów, ale nie przesadzaj.

Zawsze myśl o wersji mobilnej

Odkąd smartfony stały się preferowanym środkiem komunikacji, e-maile są konsultowane przez cały dzień przez telefon. Twoi klienci są czasami w podróży lub w transporcie i nie zawsze mają dostęp do komputera. Dostosuj więc swój email do wersji mobilnej. Rozmiar zdjęć i forma tekstu powinny być odpowiednio dopasowane, tak aby można je było odczytać w każdych warunkach.

Atrakcyjny mailing – tekst powinien być krótki i interesujący

Atrakcyjny mailing jest często okazją do zaprezentowania swoich nowości, projektów. Temat może wydawać się istotny dla wielu z Twoich klientów, ale aby wygenerować odpowiedzi lub nawet odbicie na Twojej stronie, pamiętaj, aby tekst był krótki i jasny. E-maile są o generowanie prawdziwego zainteresowania i działania z przyszłych klientów, jeśli nie śledzą przez z wiadomości, będziesz miał zmarnowany czas i ich.

Pisz w stylu dziennikarskim

Dziennikarze przestrzegają ścisłych zasad, aby przyciągnąć uwagę czytelników: tytuł, a więc temat e-maila, oraz pisanie w odwróconej piramidzie: główny punkt na początku, który wzbudza zainteresowanie i sprawia, że ludzie chcą czytać wyjaśnienia, które następują po nim. Podobnie jak w przypadku długości tekstu, czytelnik Twojego e-maila musi być wyczulony na to, co mówisz. Ważne jest, aby być w stanie stworzyć zainteresowanie swoim przekazem, poprzez obrazy, kolory i dobre pisanie. Zwróć szczególną uwagę na błędy ortograficzne, które mogą Cię zdyskredytować. Pamiętaj, aby używać oryginalnych tekstów z odrobiną storytellingu lub przynajmniej dobrze napisanych zdań, aby jeszcze bardziej zainteresować czytelnika.

Linkowanie obrazów do strony

Atrakcyjny mailing często ma na celu konwersję przyszłych klientów, więc nie wahaj się przekierować ich na swoją platformę za pomocą obrazu, logo lub sloganu. Link zintegrowany z tymi elementami ułatwia nawigację i zachęca Twojego rozmówcę do przejścia na Twoje portale społecznościowe lub stronę internetową.

Pomyśl o sieciach społecznościowych

Linkowanie do strony jest istotne w e-mailu, ale nie zapominaj o sieciach społecznościowych. Jeśli masz różne informacje do podzielenia się, możesz zachęcić ludzi do przejścia do swoich sieci, aby dowiedzieć się więcej. Przycisk udostępniania z pewnością zainteresuje niektórych odbiorców Twojej kampanii emailowej.

Przetestuj swój email wewnętrznie

W zależności od różnych platform, e-maile nie zawsze są wyświetlane w ten sam sposób. Przed rozpoczęciem kampanii e-mailingowej na dużą skalę należy sprawdzić treść e-maila i jego sposób wyświetlania. Aby zapewnić dobrą jakość, nie wahaj się przetestować go wcześniej na wszystkich platformach, takich jak Gmail, Outlook, Yahoo itp., ale także na PC, Mac i smartfonach.

Zrób analizę po wysłaniu maili

Wysyłanie dużej ilości wiadomości e-mail jest zazwyczaj korzystne pod względem zwrotu z inwestycji dla Twojej firmy, ale konieczne jest poznanie zasięgu i wpływu jaki mają na odwiedziny Twojej strony. Istnieje oprogramowanie, które pomoże Ci dowiedzieć się, czy Twoje kontakty przeczytały je, otworzyły lub umieściły bezpośrednio w spamie. Rygorystyczna analiza jest konieczna, aby zrozumieć, co mogło być nie tak z linią tematu lub wiadomości. W zależności od wyników, możesz poprawić swoją następną kampanię emailową.

Utrzymanie bazy klientów

Przed wysyłką maili pamiętaj o utrzymaniu bazy klientów i sprawdzeniu aktualności adresów mailowych oraz nazwisk swoich kontaktów. Sprawdzanie informacji pozwoli Ci również na pisanie spersonalizowanych e-maili, które stworzą bliższe więzi z Twoimi klientami. Twoja baza danych musi być regularnie analizowana, aby uniknąć duplikatów lub nieprawidłowych adresów. Kampania e-mailowa będzie miała większy wpływ, jeśli zostanie przeprowadzona na poważnie.

Firmy regularnie wysyłają masowe mailingi w celu dystrybucji biuletynu, nowych informacji lub po prostu w celu ponownego kontaktu z byłymi klientami. Posiadanie odpowiednich praktyk pomaga przekształcić potencjalnych klientów w prawdziwych klientów, prowadząc ich bezpośrednio do Twojej strony internetowej lub sieci społecznościowych. Tak więc e-mail ma jeszcze wiele życia dla komunikacji i kampanii marketingowych.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Jakimi cechami powinien odznaczać się dobry trener?

Jakimi cechami powinien odznaczać się dobry trener?

  • Przeczytasz w 2 minut
  • 173 wyświetleń
Czemu służy RODO?

Czemu służy RODO?

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 644 wyświetleń
Konferencja prasowa, na co zwrócić uwagę podczas organizacji

Konferencja prasowa, na co zwrócić uwagę podczas organizacji

  • Przeczytasz w 2 minut
  • 1915 wyświetleń
Zarządzanie i marketing – szkolenie dla Twoich pracowników

Zarządzanie i marketing – szkolenie dla Twoich pracowników

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 172 wyświetleń

© 2023 studioszkolen.pl