Szkolenia z prowadzenia sklepów internetowych – czy warto wziąć w nich udział?

- Data publikacji 10 października 2022
Przeczytasz w 5 minut
885 wyświetleń
Szkolenia to przede wszystkim możliwość zdobycia sporej wiedzy na określony temat, która w późniejszym czasie przyda się w naszej pracy zawodowej. Warsztaty szkoleniowe to także poznawanie nowych ludzi, którzy stwarzają możliwość kreowania różnych perspektyw, podejść lub punktów widzenia. A jak to jest w przypadku szkoleń ze sklepów internetowych? Jakie korzyści możemy osiągnąć?
Stworzenie sklepu internetowego to nic trudnego!
Wydawałoby się, że stworzenie sklepu internetowego to tylko pomysł na sprzedaż produktów z określonej tematyki, wprowadzenie ich do sklepu oraz stworzenie grafiki, która zachęcałaby do zakupu. Należy jednak mieć na uwadze, że z tym procesem związanych jest wiele innych czynności. Aby je dobrze poznać możemy skorzystać z ofert firm zajmującymi się szkoleniami z zakresu sklepów internetowych.
Biorąc w nich udział dowiemy się m.in. o technicznych aspektach zakładania e-sklepu, o jego promocji, poznamy podstawy analityki internetowej czy ogólną idee sprzedaży w Internecie. Jednak to nie wszystko. Specjaliści od sklepów internetowych na szkoleniu zwrócą uwagę również na inne aspekty istotne dla prowadzenia e-sklepu.
Oprogramowanie sklepu
Każdy sklep internetowy musi posiadać oprogramowanie, dzięki któremu będzie mógł prawidłowo funkcjonować. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele platform do obsługi sprzedaży internetowej, takich jak Shoper, Sote, IAI SHOP lub sklepy PrestaShop. Który z nich wybrać? Zdecydowanie PrestaShop, czyli obecnie jeden z najpopularniejszych systemów umożliwiających prowadzenie sklepu internetowego. Jest to system bardzo wydajny, funkcjonalny i łatwy w obsłudze. Dzięki kursom można poznać tajniki projektowania sklepów i stworzyć od podstaw własną stronę.
W przypadku PrestaShop możliwe są oryginalne projekty, to bowiem oprogramowanie typu open source. Otrzymujemy wówczas dostęp do kodu źródłowego. Pomoc może jednak przydać się przy uruchamianiu sklepu, wtedy warto skontaktować się ze specjalistami. Jesteś zainteresowany wdrożeniem oprogramowania PrestaShop? Zajrzyj na jash.pl!
Osoby zafascynowane technologią, które nie chcą poprzestawać na nauce zarządzania systemami do obsługi sklepów, mogą zainteresować się innymi sposobami na poszerzenie swoich kompetencji. Warto rozważyć na przykład kurs programowania bądź cyberbezpieczeństwa. To wiedza specjalistyczna,
Grafika sklepu internetowego
Grafika to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę klient zaraz po wejściu na dany sklep internetowy. Dlatego tak ważne jest, by była ona przede wszystkim estetyczna oraz funkcjonalna. Źle zaprojektowana grafika może doprowadzić do sytuacji, w której klient straci ochotę na zakup produktów w Twoim sklepie, a w konsekwencji tego wybierze ofertę konkurencji. Tak więc warto zadbać nie tylko dobry wygląd samej strony głównej czy podstron, ale również należy starać się, by sam produkt prezentował się jak najlepiej.
Jeśli chcemy poprawić wizualną stronę sklepu, warto pomyśleć o kursach z grafiki komputerowej. W internecie bez trudu można znaleźć szkolenia z obsługi konkretnych programów graficznych. Podstawą mogą być kursy dotyczące platformy Canva. To intuicyjne narzędzie internetowe, które pomoże stworzyć ciekawe infografiki, ale także projektować atrakcyjne posty w mediach społecznościowych. W ten sposób można więc także rozwinąć działania marketingowe sklepu. Osobom, które chcą tworzyć bardziej skomplikowane grafiki, przydadzą się szkolenia z obsługi programów takich jak CorelDRAW czy Adobe Photoshop.
Dodatkowe funkcje sklepu
Obsługa sklepu internetowego wymaga także wielu innych rozbudowanych funkcji wspomagających jego działanie. W tym celu korzysta się ze specjalnych modułów oferowanych przez dostawcę wybranego przez nas oprogramowania. Wdrażając je do swojego e-sklepu możemy przyciągnąć znacznie większą liczbę klientów. Dużym ułatwieniem są np. moduły PrestaShop, które oferują m.in. dodanie kuponów rabatowych, bonów podarunkowych i wiele, wiele innych. W ofercie dostępne są także moduły SEO mające za zadanie zadbać o dobrą pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce.
W skutecznej obsłudze sklepu mogą pomóc szkolenia z zarządzania działalnością e-commerce. Na takich kursach można zyskać wiedzę na temat kluczowych elementów sklepu internetowego. To między innymi zagadnienia dotyczące UX – jak zarządzać sklepem, by pozostawić u klientów pozytywne doświadczenia z pobytu na stronie. Kursy tego typu pomogą również w wybieraniu i wdrażaniu w sklepie różnych metod wysyłki oraz płatności za zakupy.
Marketing i reklama
Prowadzenie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach nieustanna walka z konkurencją. By zyskiwać nowych klientów, ale również utrzymać obecnych, potrzebne są więc działania marketingowe i reklamowe. Pomagają przebić się na rynku ze swoją ofertą. Często angażuje się do nich zewnętrzne agencje, ale przy odpowiedniej wiedzy przynajmniej część można wykonać samodzielnie.
Pomogą w tym szkolenia z marketingu i reklamy. Można na nich poznać charakterystykę klienta internetowego – a zwyczaje takich odbiorców zmieniają się często bardzo dynamicznie. Warto wybierać kursy, w których ważnym modułem będzie marketing w mediach społecznościowych. Osoby bardziej zainteresowane tematem mogą nawet przejąć prowadzenie reklam na tych portalach – do tego będą potrzebne jednak specjalistyczne kursy z prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku czy w Google.
Warto także powiększyć swoją wiedzę związaną z e-mail marketingiem. Mimo upływu lat pozostaje skuteczny – pod warunkiem, że odpowiednio poprowadzisz kampanię. Warto wybrać się na szkolenie z obsługi platform do mailingu. W odpowiednim formułowaniu przekazów reklamowych pomogą także kursy z copywritingu.
Prawo
Działalność w internecie wymaga dobrej znajomości przepisów. Właściciele sklepów często sporo spraw finansowych pozostawiają księgowym. Warto jednak nieco lepiej poznać przynajmniej prawo pracy. Wraz z rozwojem swojej działalności z pewnością konieczne okaże się zatrudnienie pracowników. Pomocne będzie odpowiednie szkolenie – samodzielne błądzenie w kodeksach i rozporządzeniach nie należy do najłatwiejszych.
Na szkoleniu z prawa pracy otrzymuje się skondensowaną wiedzę na temat rodzajów umów czy sposobów ich rozwiązywania. To także przydatne informacje z zakresu obowiązków BHP, jakie ciążą na pracodawcy. Do tego dochodzą zagadnienia związane z ochroną danych osobowych. To wszystko informacje, które przydadzą się nie tylko w biznesie.
Testowanie sklepu
Przed ostatecznym opublikowaniem sklepu niezbędne jest przeprowadzenie testów jego funkcjonalności. Warto skupić się na większej ilości testów pod kątem poprawności działania sklepu, nieuzupełnionych stron, użyteczności oraz pod względem responsywności e-sklepu. W efekcie tego będziesz mieć pewność, że Twój sklep jest najlepszym miejscem na robienie zakupów.